İki tokat için…

Posted on


lale_bahcesiDelikanlı babasına heyecanla arkadaşlarından bahsediyormuş:
“-Benim arkadaşlarım çok hakikatlidir, beni çok severler. Asla yarı yolda bırakmazlar.”
Babası sakince dinliyormuş. “-Mümkün mü böyle birşey? Yanılıyor olmayasın sakın” diyecek olmuş, ama oğlu:
“-Hayır, hatta benim için ölürler bile” diye karşılık vermiş. Babası:
“-Bak oğlum, iyi dostluklar uzun yıllar geçtikten ve arkadaşını iyice tanıdıktan sonra kurulur” diye konuşmuş. Ama oğlu iddiasında ısrarcı olmuş. Adam:
“-O zaman demiş seninle bir deney yapalım, bakalım gerçekten dediğin gibiler mi, ister misin?”
“-Tamam” demiş oğlu.
Adam gitmiş az ilerdeki sürüden bir koyun seçmiş, oracıkta kesmiş. Sonra koyunu bir çuvala koymuş ve oğluna:
“-Şimdi al bunu git en yakın arkadaşının kapısını çal ve ben bir adam öldürdüm de. Bakalım ne yapacak” demiş.
Oğlan çuvalı sırtına almış akşam vakti, karanlık hafiften çökerken, en yakın arkadaşının evine doğru yola çıkmış. Varınca kapıyı çalmış. Arkadaşı kapıyı aralamış, “-Hayırdır” demiş. Oğlan:
“-Şey,” demiş, “ben bir adam öldürdüm de”, boynudan göğsüne koyunun kanları sızarken çuvaldan. Arkadaşı daha sözünü bitirmeden kapıyı çarpıvermiş yüzüne. Çocuk şaşırmış, tekrar çalmak üzere kapının tokmağına uzanmış, sonra vazgeçmiş. “Amaann” demiş kendi kendine, “nasıl olsa daha birsürü canciğer arkadaşım var, onlara giderim”.
Yola devam etmiş. Biraz ilerleyince geri dönüp bakmış, arkadaşı perdenin aralığından ona bakıyor. Onu görünce hemen perdeyi kapatıp ışıkları söndürmüş. Çocuk çok üzülmüş tabii. Diğer arkadaşlarını da teker teker dolaşmış. Hepsinden de hemen hemen aynı cevapları almış, hiçbiri yardımcı olmak istememiş. Oğlan yorgun argın, umutları kırık ve üzgün bir biçimde geri dönmüş.
Babası onu görünce ne olduğunu anlamış, oğlan da herşeyi anlatmış ona.
“-O zaman” demiş babası, “şimdi 3 sokak ötede benim arkadaşım İsmail ağa var, ona git ve benim gönderdiğimi söyle bakalım ne yapacak”
Çocuk “-Ama gece” diyecek olmuş, babası “-Farketmez” demiş, “-Git sen”
Çaresiz yine sırtlanmış çocuk çuvalı ve yola koyulmuş. İsmail ağa nın evine vardığında bahçe kapısını çalmış. Kapı aralanmış. İsmail ağa çocuğu görünce gece vakti şaşırmış, sormuş neden geldiğini, oğlan da anlatmış kimin oğlu olduğunu ve babasının kendisine yardımcı olması için gönderdiğini. Ardından eklemiş:
“-Ben bir adam öldürdüm de”
İsmail ağa bir çuvala bakmış, bir etrafa kimse varmı diye, sonra oğlanı kolundan tutup içeri çekmiş. Birlikte arkadaki bahçeye gitmişler. Büyükçe bir çukur kazıp çuvalı içine yerleştirmiş ağa, sonra üstünü güzelce toprakla örterek orada bulduğu lale fidanlarını dikmiş. Sonra çocuğa:
“-Geç oldu bu gece gitme evine, yerim var, bende kal” demiş. Çocuk babasının bekleyeceğini söyleyerek kabul etmemiş.
Geri dönüp geldiğinde eve, babasına olan biten herşeyi anlatmış ve “-Sen haklıymışsın, benimkiler gerçek dost değilmiş, dostluğun ne demek olduğunu senin arkadaşında gördüm” demiş. Babası:
“-Dur, daha bitmedi” demiş, “-Yarın sabah İsmail ağa’nın oturduğu kahveye gideceksin ve hiçbirşey söylemeden suratına kuvvetli bir tokat atacaksın. Birşey demezse bir daha ve daha güçlü, yine tepkisi olmazsa daha da güçlü tokat atacaksın suratına” demiş. Oğlan şaşırmış:
“-ama nasıl…” diyecek olmuş, babası susturarak ne diyorsa yapmasını söylemiş.
Ertesi sabah olmuş, oğlan İsmail ağanın oturduğu kahveye gitmiş, babasının dediği gibi hiçbirşey söylemeden yüzüne güçlü bir tokat atmış. İsmail ağa dönmüş, bakmış, sonra sesini çıkarmadan önüne bakmış. Bunun üzerine oğlan öncekinden daha şiddetli bir tokat daha atmış. İsmail ağa yine sesini çıkarmamış. Çocuk üçüncü kez elini kaldırmış, bu defa iyice şiddetli vuracakken İsmail ağa kalkmış ayağa ve elini tutmuş:
“-Bak” demiş, “git babana söyle, İsmail ağa iki tokat için lale bahçesini bozmaz”

2 thoughts on “İki tokat için…

    Lütfü Mert Özok said:
    28 Ağustos 2014, 23:11

    Metin hocam ben bu kıssadan hisse alamadım ya😦 Anlamadım sonunu, açabilir misiniz?

    Beğen

      metin responded:
      28 Ağustos 2014, 23:22

      Lütfü Mert arkadaşım bence gerçekten dost olabilirse insanlar birbirlerinden gelebilecek tüm sıkıntıları göğüsler ve diğerini yarı yolda bırakıp satmazlar. Benim çıkardığım tabii

      Beğen

Bir Cevap Yazın

