Danışmanlık şirketi


Gecen hafta bir aksam arkadaslarla yemege gittik. Lokantada siparisimizi alan garsonun, gomlek cebinde bir kasik taşıdığını farkettim. Önce biraz garip geldi, ama fazla dikkat etmedim. Daha sonra, masaya su ve catal kaşık getiren kominin de cebinde bir kaşık taşıdığını gördüm. Salona baktığımda tum garsonlarin cebinde birer kaşık taşıdığını anladim. Siparislerimizi kontrol etmeye gelen garsona: Neden kaşık?” diye sordum. “Şöyle anlatayim,” diyerek söze basladi,lokantanin sahipleri Andersen Danışmanlik’ tan, yaptığımiz islerle ilgili danismanlik aldilar. Aylar suren istatistiksel analizlerden sonra musterilerin kaşıklarini, catal bicaklara oranla %74 daha sık düşürdüğüne karar verildi. Bu durumda, masa basina saatte dusen kasik adedinin üç oldugunu gorduler. Garsonlarimizin bu duruma karsi hazirlikli olmalariyla, mutfaga gidip gelmelerden yapacagimiz tasarruf, vardiya basina saatte bir bucuk adam ediyor.”

Konusmamiz bittiginde arka masadan metalik bir ses duydum. O anda garson, yere dusen kasik yerine cebindekini koyarken “bir dahaki mutfaga gidisimde yeni bir kaşık alacağım, boylece fazladan mutfaga gidip gelmeme gerek kalmiyor,” dedi. Etkilenmiştim. Garson masadaki diger siparislerle ilgilenirken ben de cevremi incelemeye koyuldum. Bu sefer dikkatimi baska bir sey cekti. Garsonlarin tümünün fermuarlarindan dışari incecik ipler sarkiyordu. Merakima yenik düşüp garson uzaklasmadan sordum:”Ozur dilerim, suradan sallanan ip ne isinize yariyor, söyler misiniz?” Tabii ki!” diye yanitladi, sesini alcaltarak. “Herkes sizin gibi iyi bir gozlemci degil. Bu bahsettigim danismanlik firmasi tuvaletlerde de zaman kazanabilecegimizi kesfetti.” “Nasil yani?”  “Bakin,” diye devam etti, “ipin ucunu şeyimize bagladigimiz zaman pisuar önünde elimizi degdirmeden dışari cekebiliyoruz, böylece elimizi yikamaya gerek kalmadığı icin tuvallette harcadigimiz sureyi %76 oraninda azaltmış oluyoruz.” “Tamam, mantikli… ama bu ip disari cikmasina  yardimci oluyor da, geriye nasil sokuyorsunuz? “Şey,” diye fisildadi, sesini iyice alcaltarak, “Baskalarini bilmiyorum ama ben kaşığı kullaniyorum. .”

Bir Cevap Yazın

